Microsoft Dynamics 365 Business Central

Är ett verksamhetssystem utvecklat för växande mindre och medelstora företag. Det är en integrerad lösning för orderhantering, försäljning, fakturering och rapportering som gör det enklare att få en överblick över affärerna, förbättra processerna och att snabbt fatta smarta affärsbeslut.

Anna Brunell

Vad är Business Central?

Grunderna i Microsoft Dynamics 365 Business Central innehåller det absolut nödvändigaste för att komma igång med ett affärssystem. När du sedan behöver mer funktionalitet kompletterar du systemet med appar som laddas ned via Microsoft’s AppSource. Eftersom att Business Central är en del av Dynamics 365 har du all data samlad på ett ställe och inbyggd intelligens för att du snabbt ska kunna ta fram fram underlag som hjälper dig att fatta rätt affärsbeslut.

Säkra leveranskedjan

Med Business Central kan du optimera dina lagernivåer, undvika onödiga tapp i försäljning och maximera lönsamheten.

Mer exakta prognoser

Tack vare att du kan modellera och analysera data i flera dimensioner kan du skapa bättre ekonomiska prognoser.

Optimera driften

Med hjälp av prognoser och automatisering kan du skapa bättre produktionsplaner och på så sätt förbättra driften.

Distansarbete

Automatisera ditt företag med Business Central

En av alla styrkor med Business Central är möjligheten att automatisera dina affärsprocesser. Snabbare rapportering, mindre manuell handpåläggning vid lagerhantering och fakturering gör ditt arbete enklare och minskar risken för manuella fel.

 

 

Business Central växer med dig

En vanlig utmaning för växande bolag är att man ofta växer ur sina affärssystem. Det kan ibland leda till stora uppgraderingsprojekt som kostar både tid och pengar. Men med Business Central kan du börja med de funktioner ni behöver idag och enkelt addera funktioner i takt med att ni växer. Eftersom att Business Central är en licensbaserad molntjänst får ni tillgång till ny funktionalitet löpande i samband med att produkten utvecklas av Microsoft. Givetvis fungerar Business Central klockrent med applikationerna i Office 365.

Ett affärssystem i molnet

Oavsett vilken enhet du använder (dator, telefon, platta) har du alltid tillgång till din information. Allt tack vare den säkra molnbaserade arbetsmiljön som Dynamics 365 erbjuder tillsammans med Microsoft Azure. Du kan skapa ordrar och offerter, titta på dashboards och generera rapporter precis när och var du behöver.

CASE

Business Central för Nordiska Galleriet Group

I drygt två år har Business Central-teamet på Accigo fått förtroendet att utveckla verksamhetssystemet för bolagsgruppen Nordiska Galleriet Group. En omfattande och intensiv utvecklingsresa som lett till omedelbara resultat och lärdomar inför framtida tillväxt.

Rollbaserat användargränssnitt

Så att ni kan säkerställa att rätt person har rätt åtkomst

Sömlös integration

Med bland annat Office 365, Microsoft Dynamics 365 CRM och Power BI

Automatiska uppdateringar

För att ni alltid ska ha den senaste och säkraste versionen av Business Central.

Smidig verksamhetsöversikt

Så att ni kan hålla er uppdaterade om vad som händer i organisationen. Både på detalj- och helhetsnivå.

Avancerad AI

Som hjälper er att ta fram träffsäkra beslutsunderlag.

Gränssnitt för olika skärmar

Så att ni alltid kan arbeta från den enhet som passar er bäst för tillfället.

Accigo tipsar

Det bästa med Business Central

Microsoft Dynamics 365 Business Central passar perfekt för växande bolag. Det finns en uppsjö av smarta funktioner i Business Central som alla har sitt egna värde. Du har dessutom smidig tillgång till hela Microsofts plattform.

Informerade beslut

Skapa en övergripande bild av verksamheten genom att koppla samman data från verksamhetens alla olika områden. Du kan även få fram ekonomiska diagram i realtid med de inbyggda Power BI-rapporterna.

Snabb ekonomisk rapportering och avslut

Stäm av dina konton automatiskt och effektivisera både kund- och leverantörsresekontra. På så vis får du mer exakta ekonomiska avslut samtidigt som du uppfyller kraven för regelefterlevnad.

Du kan även modellera och analysera data i flera dimensioner för att få bättre ekonomiska prognoser. Med excel-integrationen blir det dessutom enkelt att anpassa rapporterna.

Automatisera och säkra din leveranskedja

Optimera dina lagernivåer genom att, med den inbyggda intelligensen, förutse när och vad som behöver fyllas på.

Genom att att beräkna lagernivåer automatiskt blir det enklare att ha rätt mängd i lager. Dessutom när det gäller ledtider och beställningspunkter.Du kan dessutom föreslå ersättningar när kundens önskade artiklar inte finns i lager.

Business Central kan ge dig rekommendationer om när du bör betala leverantörer för att få rabatter eller undvika förseningsavgifter. Du kan dessutom undvika onödiga eller bedrägliga inköp med arbetsflöden för godkännande.

Förbättra kundtjänsten och sälj smartare

Arbeta för att varje kontaktpunkt ska bli värdefull

Nu kan du prioritera kunder utifrån deras omsättningspotential. Dessutom kan du hålla reda på alla kundkontakter samtidigt som du får vägledning. Bland annat om merförsäljning, korsförsäljning och nya affärsmöjligheter.

Öka produktiviteten inom försäljning

Du kan skapa processer för att snabbare svara på frågor inom försäljning, service och betalning.

Leverera service med hög kvalitet

När du har koll på dina serviceuppgifter, arbetsbelastningar och medarbetarnas kompetens kommer din serviceleverans bli bättre. Business Central hjälper dig med alla de delarna.

Se till att projekten håller tid och budget

Håll budgeten

Använd tidrapporter tillsammans med kostnadsredovisnings- och rapporteringsfunktioner för att hantera kundprojekten.

Planera träffsäkert

Planera kapacitet och försäljning för att få bra koll på resursnivåerna.

Utvärdera projektresultaten

Säkerställ att dina beslut är fattade med rätt underlag. Exempelvis med insikter om projektstatus, lönsamhet och resursanvändning.

Accigo BC Fundamentals

Kom igång med Business Central direkt

Till skillnad mot många andra affärssystem kan du komma igång med Business Central snabbt. Vi har satt ihop ett startpaket, Accigo BC Fundamentals, där vi hjälper er med det mest grundläggande funktionerna för att ni ska komma igång på ca två veckor. Vi börjar med att få det viktigaste på plats, exempelvis kundregister, fakturering och kund- och leverantörsreskontra. Efter det kan vi fortsätta utveckla lösningen med vår standardiserade leveransmodell som är en agil metod för vidareutveckling.

Fördelarna med Accigo

Vi tror på vårt sätt att arbeta och vet att det bygger långsiktiga starka relationer.

Trygg partner

Få hjälp med din Business Central-implementation av en Microsoftpartner med lång och bred erfarenhet av att genomföra implementationer av system i Microsofts plattform.

Agila arbetsprocesser

För att både du och vi ska ha full koll har vi utvecklat en detaljerad leveransmodell. Modellen gör det bland annat enkelt att addera eller dra ifrån kompetens under projektets gång.

Ett partnerskap

Vi bygger långa och nära relationer med våra kunder. Vi ser det faktiskt mer som ett partnerskap än en kundrelation. Det skapar förutsättningar för att optimera och effektivisera såväl verksamhet som lönsamhet.

Förklarande film

Se vad Microsoft har att säga om Business Central

Presentation

Accigos Business Central-team

Anna Brunell, Accigo

Anna Brunell

  • Business Team Leader
Edvin Ryding

Edvin Ryding

  • Applikationskonsult SupplyChain

Elin Melkersson

  • Applikationskonsult Finans
Hanna Eriksson testledare

Hanna Eriksson

  • Förändringsledare och testledare Business Central

Hanna Pawahi

  • Applikationskonsult SupplyChain
Linda Ahlqvist Business Central

Linda Ahlqvist

  • Applikationskonsult Finans

Monica Marelius

  • Förändringsledare och testledare Business Central
Tobias Ragne

Tobias Ragne

  • Utvecklare Business Central
Helene Norrgård Business Central

Helene Norrgård

  • Applikationskonsult Finans
Accigo

Vi hjälper dig med hela digitaliseringen

Vi ser digitalisering som ett samspel mellan människa och teknik. Där både människa och affär ska utvecklas tillsammans. Vi vet också att det inte finns en enskild lösning som leder till framgång. Det är framåtrörelsen och lösningarna i processen som tar oss i mål. På Accigo har vi därför en hel rad olika kompetenser som kompletterar varandra. För dig som söker hjälp med Business Central har vi exempelvis expertis inom både retail, finance, data och förändringsledning. Vi har dessutom expertkompetens inom:

Kontakta oss

Boka ett kostnadsfritt rådgivningsmöte

Just nu kan du boka in ett kostnadsfritt rådgivningsmöte med oss där vi berättar mer om Business Central. Vi passar även på att fråga dig ett antal frågor som snabbt kan avgöra om Business Central skulle passa er.

Vad du får ut av ett kostnadsfritt uppstartsmöte med oss

  • En bättre förståelse för vad Business Central är
  • Om det passar er verksamhet
  • Hur lång tid det skulle ta att komma igång
  • Vad uppstarten skulle kosta
  • Hur ett fortsatt samarbete framåt skulle se ut

Vi ser fram emot att höras vidare!

Urval av plattformar vi arbetar med

Microsoft Partner

Accigo Microsoft Partner