Lansera en ny affärsmodell i abonnemangsform

Utmaningen

Vår kund, ett nordiskt retailbolag, ville lansera en ny affärsmodell i abonnemangsform för att skapa ett flexibelt och tryggt användande för sina kunder. Eftersom att detta var ett helt nytt tillvägagångssätt för vår kund var utmaningen att skapa rätt kravställning och utveckla en lösning som kändes klockren från första stund.

  • Affärsutveckling
  • Agile
  • Azure
  • Förvaltning
  • Kravledning
  • Projektledning
  • Subscription of things
  • Testledning
  • UX
  • Webbutveckling

Lösningen

Eftersom att detta var ett nytt sätt för vår kund att sälja sina produkter valde vi att utveckla och driftsätta systemet i olika etapper. Tack vare det lyckades vi skapa ett projekt som aldrig kändes för stort och dyrt utan istället kunde vi ha ett flexibelt och spänstigt samarbete. Det innebar att vår kund hade maximal handlingsfrihet när det gällde resursutnyttjande och kostnad.

Resultatet

Nu när lösningen är lanserad i de nordiska länderna kan vi se att det är ett mycket framgångsrikt koncept och vår kunds kunder är otroligt nöjda med att kunna köpa produkterna i abonnemangsform eftersom att de över tid har förändrade behov. Det innebär att de behöver tack vare denna modell inte vara oroliga för oväntade kostnader eller att ha produkter som inte passar dess behov.

Kontakt

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer om detta case och hur vi kan hjälpa er med digitaliseringen.

Kontaktperson

Har du fler frågor?