Strukturerade insamlingar via olika kanaler

Utmaningen

Vår kund som är en insamlingsorganisation behövde hjälp att strukturera insamlingen via olika kanaler; exempelvis bank, SMS, Swish och AutoGiro. Vår utmaning var att skapa ett lättarbetat system som både kunde hantera planering, utförande och uppföljning samtidigt som det skapade en samlad bild över givarens totala engagemang.

  • Azure
  • Dynamics 365 Customer Engagement
  • Insamling

Lösningen

Tillsammans med vår kund satte vi ihop ett team som jobbade fram en lösning baserat på Dynamics 365 Customer Engagement. Systemet kan hantera processer för insamling, planering av olika kampanjer, hantering av olika typer av utskick och sist men inte minst total uppföljning av utfallen.

Resultatet

Nu har vår kund ett lättarbetat system som underlättar arbetet med insamlingar via olika kanaler och de kan med lätthet både planera, utföra och följa upp allt de gör direkt i systemet. Själva uppföljningen är otroligt viktig eftersom att de på så sätt kan effektivisera sitt arbete över tid. Förutom ett mer lättarbetat system har vi även gjort det möjligt att göra flertalet in- och utläsningar av olika underlag från andra källor.

Kontakt

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi mer om detta case och hur vi kan hjälpa er med digitaliseringen.

Kontaktperson

Frågor?